Officiell: Novitec Torado N-Largo

Lamborghini photo at LamboCARS.com

Novitec Torado lurade hela internet. Nu har de äntligen avslöjat sin hemlighet. En ny och fetare Huracán med mer av allt! MUMS!

 Nyligen syntes en blå Huracán då den filmades och fotograferades på en väg någonstans i Europa. Hela internet började spekulera och diskutera. ”Är det en Superleggera?” ”Nej, en gatuversion av GT-bilen”. Ja forumen fullkomligt kokade av olika inlägg. Jag ska erkänna att jag själv trodde starkt på att det var en vass version av Huracán, typ Superleggera eller Super Trofeo Stradale. Men ICKE!

Nu har vi fått svaret. Det var inga andra än Novitec som var ute och körde med sin helt nya N-Largo. Bilen är Novitec Torados senaste skapelse. Förutom den helt nya exteriören som består av argare splitter, sidokjolar och diffuser, har bilens 5,2-liters V10 bestyckats med kompressor. Resultatet av detta är självklart effekt. Istället för originalets 610 hästkrafter utvecklar den nu 860 hk. Vridmomentet klättrar även de norrut till 960 Nm. Om det inte räcker kan Novitec trimma motorn ännu mer. Men inga siffror på detta har man gått ut med.

Många har försökt försköna Huracán. Mest känd är kanske Mansory med Torofeo. Personligen tycker jag N-Largo är den absolut snyggaste hittills. De nya fälgarna passar bra, spoilern är lagom galen och bodykittet känns väldigt Lamborghini.

Under ett väldigt, VÄLDIGT starkt förstoringsglas kan jag tycka att luftintagen på motorhuven är något fula. Utöver detta är tycker jag Novitec Torado N-Largo är en väldigt lyckad bil. Tyvärr ska endast 25 byggas.

