Lamborghini planerar hemlighet – Visas på Paris Bilsalong

10352342_700859629992582_81591514836068622_n

En känd Lamborghini-ägare som kallar sig DoctaM3 på bland annat Facebook la idag upp en intressant bild. Bilden föreställer något Lamborghini tänker visa på bilsalongen i Paris nu i Oktober.

På bilden ser man en silhuett av bilen. Men det är oklart om det rör sig om en GT-bil eller kanske en ”GT Vision-bil” likt Aston Martins och Nissans. Det finns även möjlighet att det rör sig om ett koncept eller en omstylad Urus som ju fick en del kritik för sitt utseende i konceptform. Den relativt mjuka och låga taklinjen är för mig tecken på att Lamborghini kanske ändå har lyssnat på sina fans som gått ihop och nästan krävt en Estoque. Det som talar för detta är det faktum att konceptbilen Estoque visades på just Paris bilsalong. Men under Lamborghinis 50 års jubileum sa man att SUV:en Urus KOMMER att byggas men först 2017. Kanske ska Lamborghini utöka sitt modellutbud med en tredje bil redan nu för att sedan erbjuda en fjärde när Urus släpps. Det jag undrar lite över är att Urus var 4-dörrars när den kom 2008 men den här bilen verkar inte ha mer än två dörrar. Kanske chockar Lamborghini med något helt annat? Ferrari FF konkurrent kanske?

En sak är säker. Jag kommer följa utvecklingen av den här nyheten med både glasögon och förstoringsglas och så fort något läcker eller släpps så kommer jag dela med mig av det.

