Liberty Walk Lamborghini Aventador – Överdrivet är bara förnamnet

Lamborghini photo at LamboCARS.com

Liberty Walk är en tuningfirma som är baserade i Tokyo. Deras bilar går inte att missa med breddade skärmar och enorma spoilers. Den senaste bilen att byggas om är Lamborghinis Aventador. En bil jag personligen inte ser något fel på någonstans.

Den nya bilen ska visas på SEMA som är en stor mässa i Las Vegas där tuners alltid spänner sina muskler rejält. Bilderna som släppts visar en Aventador med exakt lika galet utseende som alla LB Walks bilar. Bilen har nya fälgar och runt om bilens hjulhus sitter feta skärmar. Bak sitter en enorm spoiler. Och när jag säger enorm så menar jag verkligen det. Den ser ut att komma från LeMans eller något GT-serie. Liberty Walk gillar att sätta hydraliska lyftsystem på sina bilar och det har man även satt på Aventadoren. Bilen kan därför höjas och sänkas till nivåer som är närmast bisarra. Förutom detta sitter ett nytt aggressivare bodykit på bilen runt om.

Jag såg själv en Liberty Walk Murciélago när jag var i Italien på Lamborghinis jubileum och det var bland det sjukaste jag sett. När bilen var sänkt så kunde man knappt får in ett finger mellan marken och bilen och fälgarna syntes inte ens i överkanten. Bilen kördes av grundaren till företaget och kan var inte blyg att varva motorn. Jag vet inte vad den hade för trim men ett nytt avgassystem satt på och bilen lät långt ifrån att vara otrimmad.

Även Aventadoren lär vara rätt rejält trimmad. Exakt hur mycket återkommer jag med när bilen har haft officiell premiär.

