Mansory Veyron Vivere

mansory-bugatti-veyron-vivere-1

Mansory har hållit sig undan all hets inför bilsalongen i Genève som börjar officiellt på torsdag. Men i morgon och i över morgon är det pressdagar för media och inbjudna. Men nu har man själva avslöjat vad man kommer att ta med sig till bilsalongen. Och inte sparar man på krutet inte! Lamborghini, Rolls-Royce, Bentley och så även Bugatti. Den sistnämnda är lite intressant eftersom man tidigare gett sig på bilen och då gjorde man en extrem kärra kallad Vincero.

Den nya bilen kallar man Vivere och den är lika vild som Mansory brukar vara. Fram har man sparat lite på krutet och man kan nästan inte se någon skillnad på denna och en vanlig Bugatti Veyron. Men det finns några detaljer som gör bilen unik. I grillen fram ser man ett V som självklart står för Vivere. På bagageluckan som är gjord i naket kolfiber har man även lyckats få fram ett pilformat mönster på något vis. I övrigt ser bilen nästan exakt ut som en Veyron brukar.

Baktill ser man direkt en skillnad. Något som jag kanske inte kallar snyggt direkt men det är ungefär den enda detaljen jag ogillar med bilens utseende. Under de två runda bakljus sitter två stycken runda hål som jag tolkar som extremt oklar styling eller möjligtvis fyra extra avgasrör om man gillar att skryta om hur många avgasrör man har…Notera även på bilden snett bakifrån att man skurit ut luftintag på bilens framskärmar.

Invändigt har man rivit ut den normalt lyxiga interiören som Bugatti levererar sina bilar med för att ge plats åt sitt egna läder. I bilens säten har man sytt in samma V form som bilen har i fronten.

Bilens kolfiber är något man ska titta en extra gång på. Mansory är i klass med Pagani på att göra kolfiber nämligen. Kanske till och med ännu bättre? Det är något helt brutalt vilket arbete man lagt ner för att få till det precis som man vill.

Motormässigt vet jag inte om man fifflat med bilens W16 motor. Och det är dessutom oklart om det är en Bugatti Veyron Super Sport det hela bygger på. Men jag tycker att det känns som det med tanke på bilens bakdel framförallt. Dessutom fick jag höra av en insatt vän att Mansory haft en Veyron SS på sitt showroom så det kan mycket väl vara den man nu gjort till en Vivere. Vilken Veyron det än bygger på så har den MINST 1001 hk original och klarar att trycka sig förbi 400 km/h.

Mansory ska vara rätt generösa på bilsalongen i Genève, så det är inte omöjligt att jag får komma in och titta närmare på bilarna man ställer ut. Det isåfall ge härliga bilder i detalj. Så diggar du den här bilen bör du hålla utkik här så att du inte missar något!

Advertisements