FAB-Design Spidron – The Aventador!

FAB Aventador

Kommer ni ihåg i somras är jag skrev om FAB-Design? Jag hade luskat fram en ritad bild på vad som skulle föreställa en fixad Aventador. Sedan dess har vi inte hört ett knyst från varken fans eller FAB själva. Tills nu…

Efter tips av en kompis gick jag in på deras hemsida och möttes av TVÅ kul nyheter! Dels kommer man visa sin version av den redan hypersnabba McLaren P1 och dels kommer man visa Aventador. Självklart kommer jag följa detta noga. Just nu finns det inte mycket att gå mer än att Aventadoren har fått namnet FAB-Design Spidron. Och prestandamässigt kan det röra sig om vad som helst mellan himmel och jord. Men förmodligen lämnar man inte V12:an orörd. Det är iallafall min gissning!

Om skissen är något att gå på är oklart men jag gillar den skarpt iallafall. Den är minst sagt unik, något som FAB vet hur man gör väldigt väl. Andra modeller från FAB-Design kan ses som vulgära och smaklösa, det köper jag. Deras version av Aventador lär bli något extremt uppmärksamhetsväckande om inte annat.

(Notera Zonda-inspirerade backspeglarna!)

