Lamborghini Veneno – Roadster!?

roadster

Färska uppgifter har kommit upp genom Cars UK angående något spännande. Enligt den brittiska tidningen ska man ha talat med en rad tunga Lamborghini-kunder som enligt dem själva ska ha blivit kontaktade av Lamborghini och förfrågade om de var intresserade av att köpa en Lamborghini Veneno Roadster.

Enligt tidningen ska det röra sig om en strikt limiterad serie om endast 9 bilar. Men om de bygger en Veneno Roadster och det blir 9 exemplar, så är den trots det tre gånger så vanlig än sitt coupé-syskon som endast finns i tre exemplar!

En Lamborghini Veneno Roadster är något jag skulle välkomna till denna värld. Veneno har fått väldig kritik för sitt galna pris och radikala utseende. Personligen tycker jag det är fel. Ett pris sätts efter marknaden. De hade större efterfrågan än utbud och då har man rätt att ta ut pengar tycker jag. Och i en Amerikansk tidning blev Veneno framröstad till ”Världen genom tiderna fulaste bil”. En titel jag inte tycker en modern Countach förtjänar…

Frågan återstår, lögn eller sanning? Kommer Lamborghini bygga bilen och kanske visa den på någon stor mässa nästa år eller kanske rent av nu till hösten i Frankfurt. Det återstår att se. Jag håller tummarna!

