Novitec Torado – Här Juli 2013

Ohne Titel.tiff Kopie 3

Lamborghini Aventador, världens mest grymma bil om ni frågar mig har vid ett fåtal tillfällen fått lägga sig under kniven för att fixas med. Den kanske mest extrema versionen är Mansory ansvariga för och den heter Carbonardo. I nästa månad är det dags för ännu en värsting-Aventador. Denna gången är det Novitec Group som står för kalaset. Mest kända för Novitec Rosso som länge har fixat och tricksat med Ferrari-bilar. På deras hemsida som du finner här kan du se tre olika Novitec Namn. Först Novitec Rosso, en gul Ferrari 458 Italia kommer då upp. I mitten står det Novitec Torado, klickar du där ser du en suddig Aventador och en text som lyder ”Start July 2013”. Vidare finns en Maserati del vid namn Novitec Tridente, men strunt samma!

Vi vet alltså att en Novitec Lamborghini är att vänta. Att det rör sig om en Aventador är också så gott som spikat pga ett gäng teaser-bilder föreställande en Aventador. Eftersom jag har tidigare erfarenhet med Novitecs produkter i form av timmar av lästa prestanda-papper så kan jag inte annat än få myror i brallan inför vad som komma skall.

Ska vi titta närmare på vad vi kan vänta oss så lär det röra sig om en relativt markant effekthöjning. Vi vet även att bilen kommer kryddas extra utvändigt. Bilden i profil avslöjar nämligen för den med ögonen på skaft en spoiler och vad som tveklöst i min mening är ett luftintag på taket.

Jag kommer självklart återkomma med så mycket fakta och bilder jag bara kan då bilen har släppts eller läckt ut på nätet i förtid! Tills dess får ni nöja er med dessa bilder!

