Trend: Förstöra exklusiva bilar

Det råder ingen tvekan om att vi just nu är inne i en trend som är att förstöra sina exklusiva åk med vansinniga lacker och folieringar. En trend jag tycker gått lite väl långt! Visst kan det vara snyggt med en vass supersportbil som är folierad i någon passande färg, men detta har helt klart spårat ur! Om somrarna kan du se exakt vad jag menar om du reser till London eller Monaco! Det fullkomligt kryllar av färgglada bilar! Jag tänkte visa några jag tycker om, men framför allt några jag tycker är helt smaklösa!

Problemet tror jag är att folk inte känner efter riktigt vad deras bilar utstrålar och bilens ”personlighet”. En sansad Rolls-Royce ska exempelvis inte vara någon skrikig färg. Det kan däremot passa bra på en vulgär sportbil.

SONY DSC

Här har ni ett bra exempel på en förstörd bil! Det är en Lamborghini  Murciélago LP640 Roadster som är folierad med silverkrom. Visst är bilen i sig vräkig!Men enligt mig finns det inte någon bil som passar i denna finish.

Rolls

Här har vi ytterligare ett exempel på en ännu dyrare bil som totalt fråntagits sin personlighet! Detta är en Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé som någon tydligen tycker passar bra i en matt rosa färg. Personligen kan jag inte komma på en mindre passande färg på en engelsk connoisseursglidare.

Al Thani

 Här har vi en till bil som lackats om för att få en personligare touch. Denna bilen tillhörde emiren av Qatar. Det kan hända att den fortfarande är i familjens ägo, det vet jag inte något om. Den är iallafall enligt mig lyckad! Det är en av Lamborghinis absolut råaste bilar under WAG:s ägande. En Murciélago LP670-4 SuperVeloce. Det finns flera ”egenfärgade” runt om i världen. Jag har personligen sett en som var matt lila i Cannes för ett par år sedan. Alla tycker jag är extremt häftiga! Det som gör en Lamborghini unik är att den passar i nästan alla färglada färger. En egenskap ingen annan tillverkare har!

pink 

Även denna Bentley av modell Continental GT Flying Spur har fått sig en rejäl touch av barbie! Jag känner djup sorg att se en lugn och sansad bil som denna totalt förstöras av denna LSD-tripp av färger!

Shmee

Här har vi en Audi R8 Spyder V10, kanske inte vilken som helst heller! Den tillhör självaste Tim Burton eller Shmee150 som han kallar sig. Han är känd på youtube som ”carspotter”. Han filmar extrema bilar runt om i världen. Hans bil var från början mörkblå. En färg jag visserligen gillade skarpt. Men den nya folieringen är extremt snygg! En djupt lila färg.

bugatti_veyron_pink

Vad hände här? Det borde nästan inte ens tillåtas att göra på detta viset! En Bugatti Veyron-ägare tycker tydligen att hans tidigare tvåtonslack var för snäll och bestämde sig för en rosa variant med någon form av kamouflage i rosa på dörrar och vid framlyktorna. Om bilar kunde prata hade ägaren garanterat fått sig en utskällning! Han äger även nästa bil på listan vad jag hört! Inte heller den är lyckad!

camo_rolls

 Vad ska man säga? Nog för att man kanske vill smälta in men ändå sticka ut i en Rolls-Royce! Men detta är ju bara vansinne! Världens lyxigaste militärtält är det ju inte något snack om vem som vinner iallafall!

