Exoticspotter.com – Gå med och dela med er

79129

Som bilälskare kan man inte motstå att fotografera en fet bil när man stöter på en på gatan. Det finns en hemsida som heter www.exoticspotter.com. Hemsidan är för oss fanatiker som ser en Ferrari eller liknande på gatan och tar ett fotografi. Ett hett tips är att bli medlem på sidan och så fort du ser något häftigt på gatan, ta en bild med vilken kamera du än har. Jag själv är medlem sedan en lång tid tillbaka på sidan. Luckydaff heter jag självklart där. Du kan skriva kommentarer, tycka om bilder som du tycker sticker ut extra mycket. Lägger man upp en bild kan man välja att skriva en beskrivning av själva ”spotten”. Regler för vad som räknas finns självklart, du får exempelvis inte gå in på en bilaffär och fotografera en splitter ny bil utan måste se den i det vilda. Du kan inte heller gå på en bilmässa och fotografera en extrem kärra. Gå gärna med på hemsidan och dela med er av extrema bilar ni lyckats se på gatan.

Min värsta personliga bild är på en McLaren MP4-12C Spider. Exemplaret var vid tillfället den enda i hela Skandinavien. Än är det ingen mer som lagt upp en bild på en likadan bil! Jag har bilder från flera länder, bland annat Monaco, Sverige och Spanien. Du kan lägga upp bilder från vilken stad du vill i världen. Allt som inte är fusk räknas!

Gå gärna med och lägg till mig som vän på sidan.

