Brabus Car Configurator – Dröm dig bort lite i höstmörkret

 

Räddaren i nöden

Vad gör man en kall och ruggig höstdag? Tja, jag sitter iallafall gärna några timmar och leker vid denna nya konfiguratorn som tyska Brabus har på sin hemsida. Med hjälp av den kan dina drömmar om en vråltrimmad tysk lyxsedan, eller varför inte en brutal SLS bli verkliga(re!).

Minne

Jag kommer väl ihåg när jag, i åtta fantastiska veckor under min gymnasietid fick lyckan att praktisera hos Auto Motor @ Sport. Jag fick uppleva otroligt sköna och kunniga biltokar, fick hänga med på test av Ford Focus RS mot VW Golf R uppe på Kall Auto Lodge nära Åre. Men större delen av tiden var ju självklart vid en dator. Jag skrev på hemsidan en del artiklar och tester. Men mest luskade jag fram fräscha high-end nyheter från bland annat Bentley och Lamborghini. Jag hittade flera olika konfiguratorer som jag tipsade och skrev om.

Tipset

Olika märken har olika bra konfiguratorer. Ferrari har en egen på sin hemsida. Den tillåter dig göra extremt mycket själv. Bugatti har en till kändisen Veyron, den upplever jag som aningen seg att ladda upp vilket gör att man tröttnar. Brabus har en riktigt bra tycker jag! Du kan välja mellan flera bilar och har mycket att välja bland så att du kan göra din bil unik. Spana in den här.

 

