Pagani Zonda 764 Passione – Här är den!

Kommer ni ihåg inlägget jag skrev om en extra speciell Pagani Zonda? Bilen kommer nämligen bli den sista i den underbara Zonda-sagan som sträckt sig över snart 15 underbara år. Anledningen till att bilen går ur produktion är på grund av att AMG-Motorn i alla Zondor inte längre tillverkas. Detta firas med en brutal Zonda vid namn: Zonda 764 Passione. Ryktet om bilen föddes efter en man råkat se ett par bromsok med texten Passione målat i rosa på.

Nu vet vi exakt hur bilen ser ut!

Helt plötsligt från ingenstans stod den nämligen på Paganis Showroom i anslutning till fabriken i norra Italien. I den första artikeln jag skrev påstod jag enligt rykten jag hört, att bilen skulle ha en kaross i naket kolfiber med rosa skimmer. Jag hade rätt gällande kolfibret, men inget rosa skimmer syns på bilderna som läckt ut på nätet tyvärr. Stora delar av bilen kommer få ett grått kolfiber, medan vissa detaljer är mer åt kolfiberfärg vilket är svart. Däremot är interiören rosa/lila.

Bilen kommer utrustas med samma AMG-Motor som alla Zondor haft, dock den mest trimmade varianten. Precis som Lewis Hamiltons Zonda 760 LH kommer bilen vara manuell istället för utrustad med paddlar bakom ratten som den brutala 760 RS. Det finns tre bilar i 760 serien av Zonda och alla har som namnet antyder just 760 hästar. Men eftersom denna är extra speciell heter den 764 trots sin effekt på 760 hk. 

Vem bilen är till är okänt liksom vad hela kalas gått på för den lycklige ägaren.

Bilder: http://www.gtspirit.com

